Sales training op uw maat

Sales training is onontbeerlijk voor elk verkoopteam in België. Ook een oude rot in het vak kan nog altijd bijleren. In onze sales training leren we de beginnende verkoper de goede kennis en gewoontes aan, en helpen we de ervaren verkopers om de minder goede te verbeteren.

Sales training
Sales training voor UW bedrijf en UW verkopers

Een sales training is geen algemeen theoretisch gedoe. Voor we er aan beginnen, hebben we eerst uitgebreide intake gesprekken, waarin we uw concrete markt, uw moeilijke punten, de moeilijke punten van uw verkopers, en nog veel meer bespreken.

We geven namelijk sales training precies op maat van UW bedrijf en UW verkopers. Zodat zij er een maximaal rendement uithalen. Ook de aanpak is volstrekt individueel. We evalueren elke verkoper afzonderlijk, bespreken zowel zijn successen als de punten waar bij mee worstelt. Uit zijn successen kunnen zijn collega’s misschien bijleren. Voor zijn pijnpunten zoeken we oplossingen. We brengen hen de beste verkooptechnieken bij.

Nieuwe verkopers

Iedereen is ooit begonnen. Ook verkopers. Maar wie vanaf het begin met de goede kennis en technieken de baan op trekt zal veel sneller succes hebben. Daarom geven we in de sales training of verkooptrainging op maat voor beginnende verkopers een pak inzicht mee in hoe echt verkopen in elkaar zit. We leren hen de juiste vragen te stellen, op de juiste manier te

reageren, bezwaren te weerleggen, kortom alle skills waar ze betere resultaten mee behalen.

Ervaren verkopers

Wie lang een job doet, loopt soms vast in routines. Maar markten veranderen, klanten veranderen, zelfs uw producten en diensten veranderen. Dus moet een verkoper ook mee veranderen. Wat niet altijd even gemakkelijk is.

Die routines detecteren we in onze sales training, en waar nodig brengen we nieuwe inzichten bij die hen concreet helpen om de verkoop af te sluiten.

Sales training prospecteren

Elk bedrijf verliest per jaar gemiddeld een 15% van zijn klanten. Dat is een natuurlijke evolutie. Dus moet een goede verkoper per jaar ook minstens 15% nieuwe klanten binnenhalen. En dat doe je via prospectie. Iets waar veel verkopers tegen op zien, want dan zijn ze op onbekend terrein.

In de sales training prospecteren leren we hen hoe ze dit spelenderwijs kunnen doen, zodat ze er zowaar plezier in krijgen. We leren hen hoe ze nieuwe klanten of kansen ontdekken, hoe ze die aanboren, en hoe ze tot de deal komen en er trouwe klanten aan overhouden.

Offertes maken

Sommige verkopers spenderen veel tijd aan het opmaken van offertes, die dan op niets uitdraaien. In deze sales training leren we hen het hele proces, vanaf het intake gesprek tot na het krijgen van de handtekening.

Ze krijgen niet alleen tips over hoe ze een boeiende, overtuigende offerte schrijven. We stellen ook samen offertes op, en testen die uit in de praktijk: bij hun klanten. En ook het opvolgen van de offertes wordt grondig behandeld. Hoe pak je dat aan? Hoe detecteer je bezwaren of weerstanden, en wat bedoelt de klant er precies mee? Hoe buig je die om in een voordeel? Hoe en hoe dikwijls contacteer je de klant nadat je de offerte afgegeven hebt? Alles komt aan bod, wordt getraind en getest. Zo zien ze al heel snel de effecten van de nieuwe aanpak.

Sales training voor sales managers

Een sales manager vertelde me ooit dat het leiden van zijn sales team soms aanvoelt alsof hij een cowboy is die verantwoordelijk is voor een kudde… katten. Ze lopen alle kanten uit, doen uitsluitend waar ze zin in hebben, en hebben absoluut geen ontzag.

Tja, dan heb je een sales training voor sales managers nodig. Hoe zorg je dat je verkopers enerzijds voldoende respect voor je hebben om je instructies op te volgen, maar anderzijds ook voldoende openheid behouden zodat ze met hun problemen bij je durven aan te kloppen.

Hoe motiveer je verkopers? Hoe zorg je dat alle neuzen dezelfde kant uitwijzen? Dat alles leren we hen, aan de hand van jarenlang beproefde technieken en inzichten. Al heel snel zien ze de positieve resultaten van deze sales training voor sales managers, en uiteraard is er ook de ‘nazorg’, het evalueren van waar het goed en soms minder goed ging, en hoe dat dan weer aan te pakken.

En we hebben nog meer specifieke topics voor een sales training of sales coaching. Vindt u niet wat u zoekt in ons aanbod bovenaan in het menu van onze website? Contacteer ons dan, zodat we samen een concrete oplossing voor u kunnen bespreken.

0
Nog geen stemmen