Telefonische prospectie & scoren bij uw eerste bezoek

Succesvolle telefonische prospectie en scoren bij eerste bezoek!

prospecteren is plezantJa! Vandaag telefonische prospectie!. Ik verheug mij al op de vele “neen’s”, “in vergadering”, “geen interesse”,…”
De “koudwatervrees” voor cold calling, wild prospecteren of hoe je die eerste contacten ook legt, is bij verkopers de oorzaak dat veel prospecteren eenvoudigweg niet gebeurt, uitgesteld wordt; kortom een dozijn emotionele redenen om het niet te doen .

Terwijl je bij het prospecteren je échte verkoopkunsten kunt tonen, het is verkopen van het zuiverste water.

Zelfs een sterk bedrijf verliest jaarlijks gemiddeld 15% van haar klanten. Prospecteren is de zuurstof van elk bedrijf; Ook Bill Gates prospecteert nu nog…

Ik beloof je: na deze opleiding zal je haast niet kunnen wachten om jouw telefoon te pakken en die prospectielijst aan te pakken

die daar al zo lang ligt te wachten. Je zal met een fris gemoed staan trappelen om deuren te openen bij “onbekenden”. Tijdens de opleiding proeven we met direct toepasbare concrete rollenspelen.


“Een prospect is een klant maar hij weet het nog niet…”

Telefonisch prospecteren, de strafste job ter wereld!

Programma :

  • Waarom Prospecteren?
  • Met welke vormen van “contactweerstand” kampt u bij het prospecteren?
  • De vele dimensies van prospecteren
  • De Sales funnel: de snelste weg naar een order
  • Waar haalt Abraham de mosterd: welke bronnen aanboren bij het prospecteren?
  • Selecteren en segmenteren van uw markt
  • De Sales Forecast van uw potentiële klanten
  • Strategisch keuze van uw eerste marktbenaderingen: netwerking, mail, call, visit, events,…
  • Hoe uw successcore verhogen bij het telefonisch prospecteren?
  • De weerstanden van de klant overwinnen
  • Het eerste face-to-face contact: hoe bereid ik het gesprek voor?
  • Hoe zorg ik ervoor dat het direct klikt: uw algemene houding
  • Hoe “koud contact” warm maken bij een bezoek zonder afspraak? “Wild prospecteren”
  • De hinderpalen bij het prospecteren tussen u en de klant
  • De prospectieomstandigheden optimaliseren: de receptie, de vergaderzaal, hoe een rechtopstaand gesprek vermijden, het bureel van de klant.
  • U zit bij de prospect: hoe start ik het gesprek op?
  • De behoefteontdekking en zoeken van aanknopingspunten: hoe krijg ik de prospect aan mijn kant?
  • De mens achter de prospect: hoe herken ik het profiel van de klant en hoe speel ik daar succesvol op in?
  • Inbouwen van Next Step: hoe, wat?
  • Organisatie van het prospecteren: routing, bezoekprogramma, tijdsbeheer.
  • Het rendement berekenen van uw prospectie acties

 

Contacteer Salesatelier

4
Uw beoordeling: Geen Gemiddeld: 4 (1 stem)