E-mail mailings

De sleutels voor professionele en klantvriendelijke e-mailing

De enorme troeven van email zijn genoegzaam bekend: een zeer veelzijdig, supersnel en in vergelijking met bijvoorbeeld direct mail en telemarketing goedkoop marketinginstrument. Bovendien wijzen recente studies uit dat consumenten opmerkelijk positief staan tegenover email als marketing communicatiekanaal.

Geen wonder dat zovele zich geroepen voelen om een quick win te zoeken via het spuien van massa’s e-mails naar eigen klanten en koude adressen. Groot is hun verbazing echter als diezelfden merken dat het resultaat uitblijft…

Email marketing is inderdaad een vak apart met een aantal “geheime” sleutels die indien niet gekend en zorgvuldig gebruikt zelfs een negatief effect kunnen hebben op uw resultaat en imago.


Programma :

U zal na deze workshop op ondermeer volgende vragen antwoord krijgen:

  • Welke krachten schuilen er achter email?
  • Hoe kijkt de consument aan tegen commerciële e-mails?
  • Wat mogen we vooral nièt doen bij email acties?
  • Welke types emailmarketing gebruiken voor welke marketingdoeleinden?
  • Hoe irritatie vermijden? Hoe spamming vermijden?
  • Alles wat je moet weten over de wet op de electronische handel?
  • Wat zijn de wettelijke criteria voor gegevensverwerking?
  • Welke regels hanteer ik voor permission marketing? Opt-in? Opt-out?
  • Hoe en waar vind ik emailadressen? Werken met E-maillijsten, e-forms en e-nieuwsbrief?
  • Welke zijn de email-etiquette regels?
  • De indeling van een commercieel email bericht?
  • De problemen en de keuzecriteria van het email format?
  • Welke direct marketing technieken toepassen in email?
  • Hoe schrijf je een professioneel email bericht?
  • Hoe zorgen dat men uw email leest en opent?
  • Hoe de effectiviteit van uw email campagne meten?

Doelgroep

Deze workshop richt zich tot u die commercieel email acties opzet of wenst op te zetten en dit op een professionele en consumentvriendelijke manier wilt realiseren. Deze opleiding is niet bedoeld voor ICT-medewerkers: dit is geen technische opleiding en behoeft dan ook geen voorkennis op dat vlak.opers, customer service op de baan, technisch-commerciële medewerkers, verkoopleiding en zaakvoerders.

Interesse? Vul gerust ons contactformulier in, dan nemen wij graag contact met u op.

Contacteer Geert Delobelle

0
Nog geen stemmen