Dankzij waarneembaar gedrag leer je aan de buitenkant zien hoe iemand aan de binnenkant is. Je leert hoe je je boodschap en verkoopstijl aanpast aan die persoon. Maatwerk dus.
Als je weet hoe je klant en prospect als mens in elkaar zit, zal je beter kunnen overtuigen en zal je relatie met je zakenpartner veel sterker zijn.
Na deze workshop zult u in staat zijn om dankzij observeerbaar gedrag (ook telefonisch, face-to-face, videocalls en zelfs per mail) het profiel van hun gesprekspartner te lezen : wat motiveert de persoon? Welk gedrag apprecieert die persoon bij mij? Welke argumenten werken?
We baseren ons hiervoor op de Disc typologie van Dr. William Marston 'Theory of emotions of normal people met de PPA asessments van Thomas International. Een zeer krachtig en betrouwbaar instrument om werkgedrag in te schatten van mensen.
Bovendien krijgt u een uitgebreid persoonlijk rapport over uw eigen klantengedrag met sterktes en aandachtpunten. Zowel voor binnen- als buitendienst medewerkers. Iedreeen die contact heeft met klanten.
Deze workshop organiseren als team heeft een aangenaam neveneffect: het vertrouwen en betrokkenheid als team zal versterken dankzij het “naar binnen kijken” bij elkaar en het respect en zorg dragen voor elkaars anders (en dus complementair) zijn, bewust maken. We zorgen voor een niet “bedreigende” en ontspannende setting.