Je hebt regelmatig contact met klanten en je bent zelf geen verkoper? Dan is deze workshop perfect voor jou bedoeld want je wenst je klantencontact per mail, telefonisch of face-to-face vlekkeloos laten verlopen.
STERKE COMMERCIËLE REFLEXEN VOOR NIET COMMERCIËLEN
Je hebt regelmatig contact met klanten en je bent zelf geen verkoper?
Dan is deze workshop perfect voor jou bedoeld want je wenst je klantencontact per mail, telefonisch of face-to-face vlekkeloos laten verlopen.
Wist je dat je als niet-verkoper veel meer impact hebt op de klant dan de verkoper zelf?
Je bent immers geen verkoper in de ogen van de klant, je hoeft niet persé te verkopen, dus als jij iets zegt, zal de klant goed luisteren. Vandaar het sterk groeiend belang van .
In één dag leer je wat werkt en niet werkt om je doelstellingen én die van je klant te realiseren: de win-win tussen jou en je klant. Je zult verstelt staan hoe graag je klanten je telefoontjes, mailtjes en ontmoetingen tegemoet zullen zien. De perfecte match, dankzij je commerciële vaardigheden vanaf dag 1 na de opleiding.
Géén hardselling verkooptechnieken, wel de kleine duwtjes in de goeie richting, evidence based verkoopvaardigheden met gegarandeerd persoonlijk succes, gezien én graag gezien door de klant.
PROGRAMMA:
Het eerste contact, meteen raak: een eerste positieve indruk, hoe?
Hoe kan ik klanten “lezen?” Aan de buitenkant zien (waarneembaar gedrag) wat aan de binnenkant leeft? DISC methodiek
Wat zeg ik best wel en best niet en hoe pas ik mijn stijl aan in functie van wie de klant is?
Wat de klant écht belangrijk vindt: moments of delight & moments of pain
Hoe leer ik samen met de klant ontdekken wat zijn behoeftes en bezorgdheden zijn? SPPIN vragen
Hoe opportuniteiten ontdekken en je verkoopkansen inschatten? Scotsman methode
De argumentatie: de geheimen van het overtuigen en de BBB & ABC-test
Commercieel vaardig telefoneren (checklist)
Commercieel vaardig mailen (checklist)
Commercieel vaardig offertes maken (checklist)
Wat als de klant “nee” of “ja, maar…” zegt? Gevatte antwoorden op weerstanden van klanten; Hoe maak je van een “nee” toch nog een “ja” (checklist)
Hoe haal je offertes binnen? (checklist)
Hoe herken je koopsignalen?
Hoe vraag je naar de “ja” van de klant? (afsluittechnieken)
Hoe omgaan met ontevreden klanten en klachten
De ultieme commerciële vaardigheden test + actieplan mee naar huis.
EXTRA:
Breng je mailtjes en offertes aan klanten mee, je krijgt meteen feedback
Ruimte om te oefenen in kleine groepjes om je commerciële vaardigheden uit te testen
Geert Delobelle Comm.V.
Tobergse 88510 KortrijkBE0445973336
This website uses cookies.